Hvorfor får jeg ikke koblet til Wi-Fi?
Du kan bare koble opp én Beha Smartovn av gangen. Ved oppkobling er det viktig at mobiltelefonen og ruteren din er koblet til samme nettverk. Hvis de er det, og appen fremdeles ikke finner ovnen, kan du sjekke følgende:
1. Sjekk Wi-Fi-innstillingen på telefonen din
Hvis ruteren har flere nettverk, skal du velge 2,4 GHz.
Hvordan gjør jeg det?
Nettverket som skal brukes er på 2,4 GHz. Som regel er dette nettverket kun navngitt med ruterens navn. Ser du kun èt nettverksnavn, må du dele nettet slik at du for valgt riktig nett.
2. Sjekk signaler og avstanden til ruteren
Styrken på Wi-Fi-signalet fra ruteren din kan variere fra rom til rom. Signalet kan være svakt i ett rom, men helt greit i et annet.
Dette kan du gjøre hvis Wi-Fi-signalet er for svakt:
Ta med ovnen inn i rommet der ruteren er og forsøk å koble ovnen til telefonen der. Ta deretter ovnen med deg til rommet den skal monteres i. Sjekk så om du får kontakt med ovnen i appen ved å endre temperaturen.
PS! Det selges rimelige såkalte repeatere som kan settes opp for å forsterke Wi-Fi-signalet fra ruteren. Bruker du en repeater må du huske å velge repeaterens navn under tilgjengelige nettverk ved oppkobling.
3. Sjekk passord og nettverksnavn
Sjekk at du har lagt inn riktig passord for ruteren ved tilkobling av ovn. Nettverksnavnet kan ikke være mer enn 32 tegn.
4. Sjekk at Wi-Fi-symbolet på ovnen pulserer
Ovnen må stå i tilkoblingsmodus før tilkobling til ruteren. Den står i tilkoblingsmodus når den viser 22°C, og Wi-Fi-symbolet pulserer på gulvet.
Download manuals
Bruksanvisning App Norsk
Manual App English
Manual Smartheaters